• Marc Bolan (T. Rex)† - 75
  • Thomas Wouters (Bodyfarm)† - 35

Beast Unleashed - Rise Downfall Void
Jaar van release: 2003
Label: Eigen beheer
Beast Unleashed - Rise Downfall Void
In 2000 werd deze Friese band opgericht met de bedoeling lekkere thrash te spelen. Na wat optredens besloot de band dat het tijd was voor een demo. Ze namen deze cd op in de oefenruimte, volledig live werd de muziek ingespeeld en later werd de zang er aan toegevoegd. De productie lag dus volledig in handen van de muzikanten zelf, net zoals het artwork is verzorgd door de band zelf.

De band speelt vrij eenvoudige thrash waarbij ritme en zanglijnen heel belangrijk zijn. Op deze demo staan acht nummers. De muziek is vrij basic maar bevat wel goede hooks. De zanger heeft geen giftige thrashstrot maar een gewone cleane maar niet al te zuivere stem. De nummers zitten vrij goed in elkaar en een nummer als 'Unleashed' is gewoon een tof lied dat ik nog wel eens geregeld zal draaien. Het grote probleem bij dit schijfje is toch wel de storende productie. Ik snap dat de band niet zo maar kan opdraaien voor de kosten van een productie in een studio maar ondanks de goede bedoelingen van de band zullen de meeste mensen echt afschrikken van de productie.

Persoonlijk vind ik als je alles bij elkaar legt het nog wel een redelijke demo. De band heeft duidelijk energie en tijd in dit product gestoken. De eerste honderd exemplaren zijn de deur uit en voor 6 euro en een half (inclusief verzendkosten) wordt de cdr-demo van jouw. Ik kan hem niet echt aanraden ondanks de vrij aardige songs. Maar hopelijk weet de band vele optredens te strikken door deze demo en blijven ze goede songs schrijven en nemen ze de volgende demo in een echte kleine studio op. Ik wens de heren alvast nog veel succes in de toekomst en hoop dat ze verder blijven werken om beter te worden.

1. Intro
2. Mankind reborn
3. Unleashed