Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 4 februari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Haken
  • Harakiri For The Sky
  • Soen
    1 maart:
  • Nervosa, Warbringer en Warfect
  • Carmen R. Schäfer (Brainstorm) - 43
  • Eddie Jackson (Queensrÿche) - 61
  • Nicola Pirroni (Holy Martyr) - 46
  • Olaf Zissel (Tankard) - 54
  • Stuart Marshall (Dungeon) - 43
  • Vrangsinn (Carpathian Forest) - 48

• Dave G. Halliday (Hell) - 1987
  • Willie Dixon - 1992

Crown The Lost - Blind Faith Loyalty
Jaar van release: 2009
Label: Cruz Del Sur Music
Crown The Lost - Blind Faith Loyalty
Crown The Lost was voor mij tot voorkort een totaal onbekende band. Misschien heb ik hun debuut, Reverence Dies Within, uit 2006 al eens in de schappen gezien, maar zonder twijfel laten liggen. De bandnaam en het typisch gefotoshopte artwork vertelt me dat dit het zoveelste matige metalcorebandje is. Maar klik deze review alstublieft niet weg, want zodra de cd zijn eerste rondjes begon te draaien in mijn cd speler bleek dat er van metalcore totaal geen sprake was.

Met grote verbazing moest ik vaststellen dat ik naar technische thrash metal met (surpise, surprise!) cleane vocalen zat te luisteren. Grunts zijn hier slechts sporadisch aanwezig. Verwacht geen luchtalarm als Mike Sanders (Toxik) of zangers als David Godfrey of Mark Antoni (respectievelijk van de technische thrashbands Heathen en Realm). Chris Renaldi’s stem lijkt sterk op die van Leo Szpigiel van Mekong Delta, maar klinkt meer beknepen. Chris zingt vanuit zijn keel en daardoor is het helaas erg vermoeiend om er naar te luisteren.

Het songmateriaal lijkt op het eerste gezicht dik in orde. Crown The Lost beschikt over een leadgitarist die uitstekende solo’s uit z’n mouw schudt en de muziek bevat genoeg tempowisselingen en makkelijk herkenbare refreintjes. Het probleem is dat de muziek al snel erg voorspelbaar wordt. Steeds horen we dezelfde opbouw, tempo, gitaar- en zanggeluid. De nummers lijken erg veel op elkaar en dat geeft het gevoel dat je Blind Faith Loyalty na twee songs wel kent. Slecht is het zeker niet en als de zanger zich aan zanglessen gewaagd had, was de eindscore zeker 10 punten hoger geweest.

1. Defame The Hypocites
2. Drawing The Parallel
3. Bound To Wrath