• Ian McLagan (Faces) - 2014
  • Scott Weiland (Stone Temple Pilots) - 2015

Darkest Hate Warfront - The Aftermath
Jaar van release: 2007
Label: Ketzer Records

Darkest Hate Warfront - The Aftermath

‘The second attack of the Brazilian Kult of Terror’, dat is hoe het tweede album Darkest Hate Warfront door hun label wordt omschreven. Een lekkere overdreven omschrijving, die goed bij deze muziek past en dat is voor de verandering eens geen negatieve opmerking. Darkest Hate Warfront maakt klassiek klinkende black/thrash, waarin ze beďnvloed zijn door bands als Kreator, Slayer en Marduk. Zodra het titelnummer enkele seconden op staat, wordt duidelijk waar deze bewering op gebaseerd is. Darkest Hate Warfront lijkt soms wel een tribute aan deze bands te zijn. The Aftermath klinkt er echter niet minder om.

Twee jaren na Satanik Annihilation Kommando, komt Darkest Hate Warfront wederom met een heel energiek thrashy stuk muziek. The Aftermath klinkt als een flinke dosis jaren ’80 thrash metal, met daarin een evengrote hoeveelheid modernere black metal. Riffjes en zang die niet zouden misstaan op een album van Slayer, gemengd met stuwend gitaar- en drumwerk waarin een lichte Marduk-invloed te ontdekken is. Thema’s als chaos, geweld, oorlog en haat, gebracht op een uiterst furieuze manier, maken het plaatje compleet. Darkest Hate Warfront kan er wat van en laat dat duidelijk horen!

Hoewel ik geen liefhebber van vergelijkingen met andere bands ben, ontkom je er bij The Aftermath niet aan. Veel onderdelen in de muziek van Darkest Hate Warfront zijn totaal niet origineel en lijken regelrecht gejat van andere bands, maar ze worden op zo’n heerlijk felle manier gebracht, dat je het graag door de vingers ziet. Als nummers als When The Warfront Arises door je boxen knallen en je hoort al die bekende elementen, dan kan je alleen maar verschrikkelijk enthousiast worden over de manier waarop deze lui het brengen. Hoor vooral ook eens dat heerlijk zware Marduk-achtige gitaarlijntje in dit nummer. Geweldig! Dat gecombineerd met een eigen Zuid-Amerikaans tintje, geeft The Aftermath iets heel bijzonders. Kopieerwerk klonk nog nooit zo goed!

1. The Aftermath
2. No Beliefs
3. Triumph Of Blood