13-12-2019

Two Of A Kind - Two Of A Kind
Jaar van release: 2007
Label: Frontiers Records
Two Of A Kind - Two Of A Kind
Uit de roots van de band Terra Nova sprongen de broers Hendrix en gitarist Gesuino Derosas in een nieuw avontuur, samen met Vengeance-drummer Hans in 't Zandt en twee beeldschone zangeressen. Dit nieuwe, zeg maar, project is een verfrissende, symphonische en af en toe ouderwetse melodieuze rock-uitspatting die zijn weerga niet kent.

Beide dames slagen er in om met hun zuivere, bij elkaar passende stemmen de composities van Fred Hendrix, het album naar een hoog niveau te tillen. Opener Light In The Dark, met de beukende en pompeuze drums van In 't Zandt en de twee engeltjes die mijn oortjes verwennen is echt een fantástisch nummer, in het straatje van Survivor en Foreigner, om maar even een vergelijking te gebruiken, met een zoete en goed gespeelde solo, keurig in het midden. Dat belooft wat voor de rest van het album! Give Me A Reason zou zomaar uit het Heart-repertoire weggelopen kunnen zijn; als twee druppels water zowel als compositie maar zeer zeker ook qua uitvoering.

Unbearable start als een ballad, blijft een ballad maar met pompeuze refreinen. Misschien had de zang in de rustige passages iets gevoeliger en minder hard gemoeten; niettemin ook hier weer een werelds nummer. Naast gevoelige nummers, waar er een paar van aanwezig zijn, komt ook pompende rock naar voren met behoud van melodie! Het album steekt wat dat betreft toch knap in elkaar: goede composities, genoeg afwisseling en goede muzikanten.

Na een kleine 50 minuten realiseer ik me dat Nederland potentieel een nieuwe supergroep heeft op het melodieuze rock-vlak. Ik weet niet of de band overweegt, met een mammoetoffensief in de media een poging wil gaan doen om ook een breder publiek te bereiken met bijvoorbeeld een single, maar ik acht dat zeker niet kansloos. Zolang ze maar het openingsnummer gebruiken; een van de beste nummers die ik in tijden heb gehoord !

1. Light In The Dark
2. The Longest Night
3. Little By Little