• Simone Simons (Epica) - 37
  • Steve Asheim (Deicide) - 52

Internecine - The Book of Lambs
Jaar van release: 2002
Label: Hammerheart Records
Internecine - The Book of Lambs
The Book of Lambs is de titel van de debuut cd van Internecine, en ik moet zeggen, de titel is behoorlijk misleidend. Geen lammetjes muziek op deze cd, alleen maar brute, snelle en vooral technische deathmetal. Internecine is het soloproject van Jared Anderson (Hate Eternal, Ex-Morbid Angel) waarbij hij bijna alles zelf probeert te doen, alleen de drums heeft hij door sessie muzikanten laten inspelen en waaraan Anderson 5 jaar de tijd voor heeft genomen om alle muziek te schrijven. Zowel Tony Laureno (Angelcorpse, Nile) als Derek Roddy (Hate Eternal) schitteren met hun drumwerk op deze cd. Verder speelt Erik Ruthan (Hate Eternal, Morbid Angel, Alas) enkele gast solo’s.

De muziek is scherp, met enorm veel kracht worden snoeiharde technische riffs, smerige vocalen en een constante stroom van drumgeweld naar je toegeworpen als je zit te luisteren. De muziek neigt duidelijk naar de andere bands waar Anderson in speelt, wat eigenlijk wel te verwachten en vergeven is. Maar hij neemt de muziek een paar stappen verder zodat de muziek zeer bizar en creepy klinkt, met vreemde breaks en chaotische riffs. Deze elementen geven het album een nerveuze en agressieve sfeer. Er zit enorme snelheid in de muziek en de drums houden de vreemde riffs goed bij in de breaks. Het enige minpuntje wat ik heb voor het album is de productie, het knalt niet echt en is niet helemaal in balans en je merkt af en toe dat de drum niet goed te onderscheiden is. Maar toch is de cd zeer goed om naar te luisteren. 8 nummers en 1 vocaal nummer maken deze cd is geen gemiddelde Death Metal cd en kan voor sommige mensen wat te chaotisch klinken, het is zeker niet gemakkelijk om naar te luisteren, maar door de aparte manier van riffs is het zeker het luisteren waard.

1.The Elder Gods
2.Ceremonies of Deceit (Effulgence Rituals)
3.…For Thee I Bleed