13-12-2019

Eddie Ojeda - Axes 2 Axes
Jaar van release: 2005
Label: Black Lotus Records
Eddie Ojeda - Axes 2 Axes
Twisted Sister is helemaal terug. Terecht, want wat is er mis met muziek die enkel om entertainment en show draait? En laten we ook eerlijk zijn, objectief gezien bevatten elpees als ‘Under The Blade’ en het ultieme ‘Stay Hungry’ gewoon uitstekende hardrock met veel melodie. En ook al ben je een tegenstander, je moet toegegeven dat Dee Snider een geweldige artiest is die tienduizenden fans met een pinkbeweging kan laten springen. Walg je ook na mijn bovenstaande tekst van deze Amerikaanse band dan moet je zeker niet verder lezen.

Het eerste solo-album van Twisted Sister-gitarist Eddie Ojeda is een simpel maar leuk werkje. Naast drie instrumentale simpele themasongs (wel leuk, maar zeker niet speciaal) krijgen we acht vocale rocksongs aangeboden. Opener ’Tonight’ doet een beetje denken aan het solowerk van Dio en is dan ook maar ingezongen door Ronnie James zelf! Een uitstekend begin dat al snel een vervolg krijgt in ‘Please Remember’ met mooie vocalen van Eddie en de Beatles-cover ‘Eleanor Rigby’. Het is niet de eerste keer dat deze evergreen in een harder jasje werd gestoken (Vanilla Fudge en Pain) maar deze duistere versie met vocalen van Dee Snider mag er zeker wezen. Andere opvallende momenten is het funky hippielied ‘Love Power’ en de enorm kitscherige ballade ‘The Reason’. Topvocalist Joe Lynn Turner (ex-Deep Purple en Rainbow) sluit het geheel in stijl af met ‘Living Free’.

‘Axes 2 Axes’ is een gevarieerd album dat me van begin tot eind kan boeien. Fans van hardock en Twisted Sister in bijzonder kunnen genieten van dit te korte plaatje (38 minuten) van Eddie Fingers. Klasse Kitsch.

1. Tonight
2. Axes 2 Axes
3. Please Remember