• Roy Bittan (Bruce Springsteen) - 73

• Natasha Shneider (Queens Of The Stone Age) - 2008

Laos - We Want It
Jaar van release: 2005
Label: MTM Music
Laos - We Want It
Goeiemiddag TFT-scherm vriendjes! Vandaag bespreken we een nieuw deel in de reeks "Smullen voor nostalgici". MTM heeft namelijk weer een oudje onder het stof vandaan getrokken om ons mee terug te voeren naar de jaren '80, toen alles nog beter en origineler was. Om dat gevoel kracht bij te zetten een heruitgave van Laos' eerste en enige album "We Want It". We do?

Gudrun Laos (Turkse wortels wellicht?), woonachtig in Duitsland, zingt in haar bandje voornamelijk met licht rauwe maar maximaal rockende stem. Het openingsliedje "I Want It" is een typische aanstekelijke rocker die met zijn massale refrein in Def Leppard's oeuvre vast een gelijke zal vinden. Erg eighties verantwoord, net zoals ook Bon Jovi's nieuwe ("Have A Nice Day") nog steeds gretig aftrek vindt. En dankzij de productie van Erwin Muspers (Scorpions) klinkt Laos net zo helder.

De volle en aanstekelijke refreinen blijven overigens terugkeren, hoewel er nog wel eens voorzichtige stijlverschuivingen plaats kunnen vinden. Voornamelijk simplistische doch goed uitgedachte rock, maar de Rolling Stones-riff in "Why Is A Good Love" is wl een kwestie van smaak, zelf vond ik 'm sfeerverzwakkend. Dan werken keyboards beter, zoals in het midtempo "Jericho" of het meer ingetogen "Higher Ground". Summum? Het vlotte en enthousiaste "Long Shot".

Achter track 12, 13 en 14 vinden we respectievelijk een vertolking van het bekende Boston-nummer en de twee singles die Gudrun na "We Want It" nog heeft uitgebracht. Niet bijster verheffend en dus begrijpelijk dat Laos voortijdig het loodje legde. De toenmalige drummer van de band, Jrg Michael die we ook kennen van Stratovarius, heeft echter laten weten dat er nog een heel album aan materiaal klaarligt. Dit zou ergens volgend jaar het licht moeten zien. Jullie zijn natuurlijk benieuwd, maar tot die tijd kunnen jullie je nog best amuseren met dit aangename tripje terug in de tijd.

1. I Want It
2. Why Is A Good Love
3. Now That It's Over
4. Straight To The Top
5. Jericho
6. Heartbreak Road
7. We Called It Love
8. Long Shot
9. Badlands
10. Higher Ground
11. One More Night
12. More Than A Feeling (Bonus Track)
13. Come Tomorrow (Bonus Track)
14. Love Sweet Love (Bonus Track)

Reviewer: Bob
Toegevoegd: 1 oktober 2005

Meer Laos:

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn 2001-2022 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.