Epica & Amaranthe - The Arcade Dimensions Tour Into The Grave 2026
Enquête

Wat is jouw favoriete studio-album van 2025 uit de Benelux?

Anger Machine - Human Error
Arjen Anthony Lucassen - Songs No One Will Hear
Bark - The Time Has Come
Black Knight - The Tower
Blackbriar - A Thousand Little Deaths
Cryptosis - Celestial Death
Defacement - Doomed
Enthroned - Ashspawn
Epica - Aspiral
Graceless - Icons Of Ruin
Grafjammer - De Tyfus, De Teerling
Grey Aura - Zwart Vierkant: Slotstuk
Hellevaerder - Fakkeldragers
Hemelbestormer - The Radiant Veil
Highway Chile - Rat Race
Martyr - Dark Believer
Mass Deception - Resurrections
Psychonaut - World Maker
Skaldgrim - In The Shadow Of Darkness
Svartsyn - Vortex Of The Destroyer
Terzij De Horde - Our Breath Is Not Ours Alone
Walg - V
Winterblind - Ego
Wolvennest - Procession
een andere langspeler uit de Benelux, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

Geen concerten bekend voor 27-01-2026.
Kalender
Vandaag jarig:
  • Chris Rörland (Sabaton) - 39
  • Floortje Donia (Cardamon) - 45
  • Martin Birch (producent)† - 77
  • Mick Jones (Foreigner) - 81
  • Mike Pinder (The Moody Blues)† - 84
  • Niclas Engelin (In Flames) - 53
  • Peter Sinfield (King Crimson)† - 82
  • Sabina Classen (Holy Moses) - 62
  • Terji Skibenæs (Tyr) - 43
Review

The Aerium - Song For The Dead King
Jaar van release: 2004
Label: Black Lotus Records
The Aerium - Song For The Dead King
Dat Nightwish misschien wel de grootste nieuwe metalband van de laatste vijf jaar is, wordt keer op keer bewezen door het grote aantal muzikale klonen die de markt overspoelen/vervuilen (schrappen wat niet past). Zelfs in Rusland scoort Nightwish (maar waar scoort deze topgroep nu niet?) en The Aerium probeert het succes van de Finnen te evenaren. Jammer genoeg hebben ze geen meesterwerk neergepend. Het totale gebrek aan originaliteit zie ik voor een debuterende groep nog wel door de vingers maar de uitwerking van het materiaal, de productie en saaiheid van de composities zijn onverteerbaar.

Elk nummer is geschreven met behulp van keyboards en de gitaarlijnen worden alleen maar ondersteunend aangewend. Toestenist Grishin Andrey heeft op zich wat lekkere melodietjes uit zijn toetsenbak getoverd maar jammer genoeg klinken deze alsof ze op een ‘My First Sony Keyboard’ zijn ingespeeld. Het gitaargeluid is ook al niet veel beter en klinkt veel te open voor dit subgenre én de drums klinken heel belabberd.

Zangeres Veronika Sevostjanavo heeft echter een aangename operastem die voor een metalband in orde is, maar ze zal nooit moeten solliciteren om een requiem te spelen met het Moskou Symphonic Orchestra. Alleen als u een eindeloze Nightwish/Epica obsessie heeft, lijkt het me een verstandige keuze om 15 euro te investeren in dit weinig bijzondere product.

Ik zal tenslotte nog maar eens een anekdote uit mijn mouw schudden; als weer iemand me probeert te intimideren op café of tijdens een optreden met zijn kennis van harde gitaarmuziek dan stel ik die persoon altijd dezelfde vraag, en nooit kan de desbetreffende meneer/mevrouw antwoorden. De vraag is echter simpel, ‘Som mij eens vijf goede metalgroepen uit Rusland op?’ Het is ook vreemd dat een natie die groter is als de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië tezamen zelden interessante bands hebben voortgebracht in het ons geliefde muziekgenre. Ook ‘Song For The Dead King’ van The Aerium zal hier niets aan veranderen en zo zal Rusland voor de gewone sterveling blijven bekend staan voor zijn corruptie, communisme en zijn verslavende wodka.

Tracklist:
1. Song For the Dead King
2. Prayer
3. Queen Of Snows
4. Treasure Hunter
5. Sentinel
6. Wanderer
7. Midnight
8. On the Pier

Score: 52 / 100

Reviewer: Kristof
Toegevoegd: 26 januari 2005

Meer The Aerium:

The Aerium - Song For The Dead King
Reactie van second H. op 26-01-2005 om 18:44u
Score: 70 / 100

corruptie nee dat bestaat hier niet...........

Dynamo Metalfest 2026

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2025 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.