21-04-2018

Concert Reviews

Kingfisher Sky, Phantom Elite, Shadowrise, Dream Ocean en Beyond God
Het is dit weekend twee keer feest voor de liefhebbers van symfonische metal. Op zaterdag viert Epica in Tilburg samen met vijf bands het duizendste show-jubileum. Een dag later is het even verderop in The Box te Hilvarenbeek JBM Events dat het tienjarig jubileum viert met vijf bands, waarvan er maar liefst drie albumreleaseshows zijn. Dat zijn die van Dream Ocean, Shadowrise en Phantom Elite. Daarnaast staan openingsact Beyond God en afsluiter Kingfisher Sky geprogrammeerd.

Epica 1000th Anniversary Show
Op 15 december 2002 stond Epica voor het eerst op de planken. Destijds nog onder de naam Sahara Dust, in het voorprogramma van Anathema. Vandaag, in een periode dat saharazand voor mooie zonsopkomsten zorgt en een laagje stof op de auto, viert de symfonische metalband in dezelfde zaal de duizendste show. Duizend shows over de hele wereld; een geweldige prestatie en het belooft vandaag een groots evenement te worden met aansprekende namen als supportacts. Het jubileumfeest in 013 te Tilburg is dan ook uitverkocht.

Paaspop 2018
Op het terrein De Molenheide in Schijndel vond dit jaar tijdens het paasweekeinde weer de jaarlijkse aftrap plaats van het outdoor festivalseizoen. Op Paaspop viel weer van alles te beleven, van een minigolfbaan, rollerschaatsdisco, schiettent en escaperoom tot optredens van Bløf, Broederliefde, Guus Meeuwis, Lil' Kleine, Vengaboys, Wipneus & Pim en het onvermijdelijke Kensington. Die ongein hebben wij echter zoveel mogelijk ontweken. Wat we wel hebben bezocht, zijn vooral de 'heavy' bands met eigen songmateriaal, die traditiegetrouw ook een plekje krijgen in het brede programma. In ons verslag lees je bijvoorbeeld hoe Avatar, Black Label Society, Kadavar, Obituary, Orange Goblin, VUUR en de 'godfather of punk' Iggy Pop het er op Paaspop 2018 van afbrachten.

April 2018:

Maart 2018:

Februari 2018: