24-09-2017

Concert Reviews

Atari Teenage Riot en Zan Lyons
Dat gebeurt niet vaak. Een band die al sinds de jaren 90 favoriet is maar nog steeds op het to-see-lijstje staat. Het Duitse punk/techno/ebm/whatever-collectief Atari Teenage Riot werd in 1992 opgericht maar na 60 Second Wipe Out in 1999 bleef het angstvallig stil. De ietwat instabiele reünie van 2009 werd opgevolgd door twee albums, maar voor menigeen zal het toch om de muziek van weleer draaien. Ook gezien de gemiddelde leeftijd in de zaal zal het draaien om die 'goeie ouwe tijd', al is er ook een aardig contingent jonge bezoekers dat toen nog in de wieg moet hebben gelegen. De vj van het drietal verzorgt het voorprogramma onder de naam Zan Lyons. Wouter was erbij en doet verslag.

Ayreon Universe
Vijftien jaar (min twee weken) na de tour van Star One en twee jaar (min een paar dagen) na The Theater Equation breken de eerste echte Ayreon-liveshows aan. Drie avonden achter elkaar is poptempel 013 tot de nok toe gevuld met Ayreonauts van over de hele wereld. Net als op de albums is de verzameling muzikanten bij deze optredens indrukwekkend: zestien zangers en zangeressen en tien instrumentalisten vullen het podium in de twee en een half uur durende shows. Als klap op de vuurpijl speelt en zingt het brein achter Ayreon, Arjen Lucassen, ook nog enkele nummers mee. We waren erbij op de tweede avond.

Karmakanic en The Tangent
“All right, is everybody ready? Today we merge The Tangent and Karmakanic.” Eigenlijk zou The Tangent in het voorprogramma staan van Karmakanic, maar het wordt dus het progrockcombo Tangekanic. “6 musicians, 2 repertoires, 1 hell of a show” in Cultuurpodium Boerderij te Zoetermeer. Theo Travis is er vandaag niet bij, dus het blijft bij de basis van Jonas Reingold, Andy Tillison, Luke Machin, Göran Edman en Steve Roberts. Jeffrey mengt zich tussen de honderdvijftig bezoekers en doet verslag.

September 2017:

Augustus 2017:

Juli 2017: