17-06-2019

Concert Reviews

Whitesnake en The Dirty Denims
Op zondag 26 augustus 1990 zag ik Whitesnake voor de eerste keer live, in stadion De Galgenwaard te Utrecht, met support van The Quireboys, Poison en speciale gast Aerosmith. Dankzij een David Coverdale in vocale topvorm en de vingervlugge Steve Vai en onze eigen Ad Vandenberg op gitaar werd het een avond om nooit te vergeten. De dagen dat Whitesnake als headliner voetbalstadions kon vullen, liggen echter lang achter ons. Toch bezoekt de groep ons land om de paar jaar nog trouw bij een Europese rondreis. Meestal fungeert Poppodium 013 als eindstation van zo'n tournee, maar dit keer begint de Brits-Amerikaanse band zijn tocht door Europa met een show in Tilburg. Zowaar met nieuw materiaal op zak, want in mei verscheen Flesh & Blood, het eerste reguliere studio-album van Whitesnake in acht jaar tijd.

Metallica, Ghost en Bokassa
Eind 2016 kwam het meest recente album Hardwired... To Self-Destruct uit en nog altijd is Metallica aan het touren voor die plaat. Tegenwoordig doet de band dat redelijk op het gemakje, met slechts een handjevol shows per maand. Op de huidige Europese tournee wordt een uitverkochte Johan Cruijff ArenA aangedaan, waarbij Ghost en Bokassa de avond mogen openen.

PitFest 2019
"Who is Erica? This one goes out to Erica!" Frontman Jeff 'JJ' Janiak leidt zijn Discharge met een gepassioneerde performance op het Punkhol-podium naar één van de hoogtepunten van PitFest 2019 en betrekt veelvuldig het enthousiaste publiek. Veel bezoekers en bands voelen zich thuis en zijn goed te spreken over de goed georganiseerde vierde editie van het festival, dat voor de tweede keer bij het Wellness Hotel & Golf Resort Zuiddrenthe in het Drentse dorp Erica georganiseerd wordt. Prachtig weer, een zachte en egale grasmat, drie podia met hardcore/punk/crust/grind en deathmetalbands en koud bier zijn de voornaamste ingrediënten voor een geslaagd feest op vrijdag 24 en zaterdag 25 mei. Marc, Sam en Jeffrey zijn erbij en doen verslag op drie pagina's.

Juni 2019:

Mei 2019:

April 2019: