20-08-2019

Concert Reviews

FemME Battle-finale
Op 11, 12 en 13 oktober vindt het jaarlijkse FemME plaats. Dat staat voor Female Metal Event. Het driedaagse evenement biedt een podium aan bands waarin minimaal een vrouw zit, ongeacht of dat een zangeres of bijvoorbeeld een gitariste is. Dit jaar vindt het festival plaats in The Box in Hilvarenbeek. Dat is ook de plek waar op zondag 7 juli acht bands samenkomen voor de finale van de FemME Battles. Een mooie gelegenheid om eens te kijken wat voor talent er internationaal rondloopt. De acht bands strijden voor twee plekken op het festival.

Hypocrisy en Soilwork
Te midden van al het festivalgeweld in deze zomermaanden staan de clubconcerten voor veel bands een beetje op een laag pitje. Zo niet voor de melodieuze deathmetalbands Hypocrisy en Soilwork, die in een soort festivalpolonaise zijn beland. Ga maar na: beide groepen waren op woensdag 7 augustus op Brutal Assault (Tsjechië) te bewonderen, om vervolgens door te reizen naar Party San (donderdag 8 augustus), Into The Grave (vrijdag 9 augustus), Alcatraz Metal Festival (zaterdag 10 augustus) en Bloodstock Open Air (zondag 11 augustus). Tussen de festivals door geven ze ook nog een reeks losse concerten. Op maandag 12 augustus is deze combi te bewonderen in Eindhoven. Hoewel beide bands een zeer indrukwekkende discografie hebben opgebouwd, kunnen we ook gerust stellen dat de absolute hoogtijdagen van zowel Hypocrisy en Soilwork in het verleden liggen. Hoe presenteren de bands zich vanavond in de lichtstad?

Radar Festival
Geïnspireerd door het succes van de (semi-)indoor festivals Euroblast (Duitsland) en UK Techfest (Engeland) staat Radar Festival dit weekend op de festivalkalender in Engeland. In Guildford welteverstaan. Net onder de rook van Londen spelen 32 bands die vrijwel allemaal op de bill van de eerder genoemde festivals hebben gestaan. Het is dan ook een feestje waar de genrefan zijn vingers bij aflikt. Dat wordt twee dagen lang genieten.

Augustus 2019:

Juli 2019:

Juni 2019: