19-03-2019

Interviews

Ex Libris
Er lopen in Nederland diverse kwaliteitsbands rond die het qua publiciteit afleggen tegen de grote namen. Jammer, want zodoende komt men wellicht niet in aanraking met bijvoorbeeld Kingfisher Sky, Scarlet Stories en Ex Libris. Deze bands brengen een onderscheidend geluid. Kenners en fijnproevers hebben dat inmiddels ontdekt. Die hebben het eerste deel van de recente trilogie ANN van Ex Libris ook al in de kast staan: Anne Boleyn. Met Anastasia Romanova zijn we toe aan het tweede deel. Dianne van Giersbergen geeft ons tekst en uitleg over het proces, het concept en praat ons bij over haar andere projecten.
Semistereo
Op 5 april komt het vierde album van Semistereo uit. Zabriskii is de titel van de eigenzinnige collectie songs. Het Noord-Hollandse kwintet brengt daarop post-rock, alternatieve rock en post-metal samen. Geen alledaagse combi, maar op onder andere ProgPower Europe in 2017 sloeg de combinatie aan. Componist/ gitarist/zanger Martijn Weyburg en zanger/tekstschrijver Paul Glandorf geven graag uitleg over het artwork, de teksten en het muzikale proces van de vierde full-length.
Overkill
Je zou haast denken dat Overkill de bandnaam waar wil maken, gezien de productiviteit van de thrashband uit New Jersey. The Wings Of War, het negentiende studioalbum, verschijnt nog geen twee jaar na voorganger The Grinding Wheel. Van verzadiging of kwantiteit boven kwaliteit is gelukkig geen sprake, want het is weer een sterk en gevarieerd album geworden. De met een Nederlandse vrouw gehuwde frontman Bobby ‘Blitz’ Ellsworth stond onze Wessel te woord in een mengelmoes van Engels en een dappere poging tot Nederlands spreken.

Maart 2019:

Februari 2019:

Januari 2019: