25-06-2016

Interviews

Dokk'em Open Air
De tiende editie van Dokk'em Open Air zou de laatste zijn. Toch kwam er in de zomer van vorig jaar het nieuws dat de organisatie nog een elfde festival te organiseren. En zo geschiedt het: Komend weekend staat Dokkum weer in het teken van metal. Ondermeer internationale namen als Testament, Doro, Moonspell en Soilwork komen naar het Friese plaatsje, samen met nog ruim een dozijn andere. We informeerden weer bij programmeur Jort Visser over hoe het er voor staat met Dokk'em Open Air.
Tattoofest
De Cult-Art Shop in Nijverdal is in het oosten van het land een begrip voor liefhebbers van tattoos en piercings. Vijf jaar geleden werd een tweede Cult-Art Shop geopend in Zwolle en om dat te vieren, vond eind maart het eerste Tattoofest Indoor plaats. Een geslaagd feestje, maar op 20 augustus is er weer een nieuwe editie van Tattoofest in Nijverdal, met achttien bands op twee podia. Een mooie line-up, met Razend, Extremities, Caedere, Seven Waters, Skullsuit, Yama, Mutt Dog County, Mourn, Endymaeria, Divine Sins, Ill Trusted, Purest Of Pain, The Royal, For I Am King, Diablo Blvd, LizZard, Bliksem en headliner MaYaN. Marc sprak met organisator Gert-Jan Aaltink over het eerste Indoor festival en het naderende Tattoofest.
X-Tinxion
De vlag kan eindelijk uit bij X-Tinxion. Op 10 juni is de release van het langverwachte eerste studioalbum From The Ashes Of Eden, de band heeft een label en de line-up is weer compleet. De dame en heren van X-Tinxion kunnenzich volledig gaan richten op wat ze het liefste doen: optreden. Zangeres Monica Janssen geeft openhartig antwoord op de vragen van Marc over de problemen in de afgelopen jaren, maar ook op vragen over leuke onderwerpen.

Juni 2016:

Mei 2016:

April 2016: