20-08-2017

Interviews

Be Prog! My Friend
Be Prog! My Friend is een progfestival dat sinds 2014 jaarlijks plaatsvindt in het openluchtmuseum Poble Espanyol in Barcelona. In de prachtige setting treden progressieve rock- en metalbands van formaat op. In het weekend van 30 juni en 1 juli zijn Marillion en Jethro Tull headliners en daarnaast komen diverse kopstukken uit de progscene naar de Catalaanse kuststad om er samen met veel internationale fans onder aangename weersomstandigheden een feest van te maken. Jeffrey sprak met organisator Juan Antonio Muñoz Vicente over de ontstaansgeschiedenis, hoe het toch komt dat vanaf de eerste editie grote namen uit de progwereld geprogrammeerd zijn, wat de verbeterpunten zijn van de vorige edities en waarom elke progliefhebber het naar Barcelona moet reizen om getuige te zijn van dit speciale evenement.
Anathema
Elk album van Anathema is weer een verrassing en heeft de nodige luisterbeurten nodig om te rijpen. Ondanks dat de elfde full-length The Optimist vertrouwde elementen bevat, zijn er ook in dit geval de nodige experimenten. Jeffrey sprak met zanger/gitarist Vincent Cavanagh over de verschillende elementen, over het visuele aspect, over de rol van zangeres Lee Douglas en veel meer.
Bloodrocuted
Thrash meets death op For The Dead Travel Fast, het derde album van Bloodrocuted. Razendsnelle riffs en brute vocalen kenmerken de pure agressie. Marc sprak met frontman/bassist Daan Swinnen en gitarist Jason Bond over de beginjaren, de veranderingen in de band en de problemen met het label. Je kunt het interview hier lezen.

Juni 2017:

Mei 2017:

April 2017: