22-09-2019

Interviews

Scarlet Stories
Degene die Scarlet Stories al eens live gehoord heeft of één van de twee ep's heeft beluisterd, weet al dat deze progressieve band garantstaat voor kwaliteit. De dynamische en verhalende composities zijn tot nu toe echter voor het grotere publiek een goed bewaard geheim. Wellicht dat Necrologies daar verandering in brengt. Zangeres Lisette van den Berg, onder meer bekend van Ayreon, vertelt graag over het debuutalbum, de releaseshow, het artwork, de geslaagde crowdfundingcampagne en haar nevenprojecten.
Visions Of Atlantis
Visions Of Atlantis zet de laatste jaren flink door. The Deep & The Dark (2018) is een prima comebackalbum en ook live doet de van oorsprong Oostenrijkse formatie het goed. Er is evenwel wederom een wisseling in de line-up. Michele Guaitoli (Temperance) is de nieuwe aanwinst van de symfonische metalformatie. Hij volgt Siegfried Samer op, die zijn werk en het intensievere touren niet meer kon combineren. Zangeres Clémentine Delauney vertelt over het nieuwe album Wanderers, de meest recente bezettingswisseling, over ziekte tijdens het touren, een toetsenist op het podium, de rol van producer Frank Pitters en over spiritualiteit en bewustzijn overbrengen via teksten.
Black Star Riders
Another State Of Grace is alweer het vierde album van Black Star Riders, de formatie die tot 2013 eigenlijk nog gewoon Thin Lizzy heette. Met die band wordt af en toe nog opgetreden, maar voor zanger en gitarist Ricky Warwick draait het tegenwoordig allemaal om Black Star Riders. Wij bellen met de in Los Angeles gevestigde Ier om meer te weten over de totstandkoming van de nieuwe plaat, die hij dit keer moest maken zonder schrijfpartner Damon Johnson. Daarnaast mag Ricky zijn gal spuien over Donald Trump en vertelt hij waarom er nauwelijks nog Thin Lizzy-songs worden gespeeld tijdens een Black Star Riders-optreden.

September 2019:

Augustus 2019:

Juli 2019: