16-11-2018

Nieuwe single van Lifesick
Geplaatst op 14-11-2018 om 08:00u

Lifesick heeft de tweede single online gezet van het nieuwe album Swept In Black. Als je verder leest kun je de track Suicide Spell beluisteren. De mannen namen nieuwe het album op met producer Jacob Bredahl in zijn Dead Rat Studios in het Deense Arhus. De Deense band brengt de plaat op 21 december uit.

Behemoth en Tenacious D naar Rock Am Ring
Geplaatst op 12-11-2018 om 12:53u

De Duitse zusterfestivals Rock Am Ring en Rock Im Park hebben vandaag zeven nieuwe namen bevestigd voor de edities van volgend jaar, die van 7 t/m 9 juni plaats gaan vinden. Het gaat om Behemoth, Tenacious D, While She Sleeps, Black Rebel Motorcycle Club, Underoath, Starset en The Fever 333. Wellicht zien we enkele van die bands dus ook terug op andere festivals in juni volgend jaar, zoals Graspop, Dokk'em Open Air of Fortarock.

Rock Am Ring en Rock Im Park presenteerden eerder reeds Slipknot, Tool en Die Ärzte als de drie dagheadliners, naast onder meer Alice In Chains, Amon Amarth, Arch Enemy, Architects, Dropkick Murphys, Godsmack, Halestorm, Sabaton en Slash. De organisatie belooft dat deze en volgende maand in totaal nog een drietal pakketjes met nieuwe namen zal volgen. De volledige line-up tot dusver hebben we bijgevoegd. Meer informatie vind je op www.rock-am-ring.com.

Verslag van The Progressive Alliance
Geplaatst op 11-11-2018 om 18:00u

Zo, en dan heb je opeens een festival. Onbedoeld, maar The Progressive Alliance is ontstaan uit het aanbod van twee packages die behoorlijk bij elkaar aan bleken te sluiten. En zo staan er op zondag 4 november dus zeven bands in Effenaar te Eindhoven: Ihsahn, VUUR, Rosetta, Årabrot, Astrosaur, Ne Obliviscaris en The Ocean. Ons verslag van The Progressive Alliance kun je hier lezen!

Verslag van The Progressive Alliance

Monuments in Nijmegen
Geplaatst op 11-11-2018 om 16:11u

Monuments en VOLA in één package, geweldig! En dan krijg je er ook nog eens Kadinja en Atlas bij. De vier bands staan op 29 oktober in Doornroosje te Nijmegen en ondanks dat het een maandag is, komen er toch behoorlijk wat mensen opdraven. Ruim voldoende om er een geslaagde avond van te maken. Jeffrey stond in het publiek. Je kunt zijn verslag van deze avond hier lezen!

Monuments in Nijmegen

Doodsoorzaak All That Remains-gitarist bekend
Geplaatst op 11-11-2018 om 11:51u

De doodsoorzaak van All That Remains-gitarist Oli Herbert is bekendgemaakt. Vorige maand kwam het nieuws dat Herbert dood was aangetroffen vlakbij zijn huis in Stafford Springs. Hij blijkt te zijn verdronken in een vijver. In zijn bloed werden sporen van antidepressiva en slaappillen aangetroffen. Hij was niet onder behandeling bij een arts voor zijn depressies, maar zijn vrouw Beth meldt dat depressies vaker voorkomen in zijn familie en dat hij waarschijnlijk daarom wist welke medicatie hij moest nemen. Oli Herbert overleed op 16 oktober op 38 jarige leeftijd. Zijn band All That Remains stond klaar om op 9 november het nieuwe album Victims Of The New Disease uit te brengen. Op 19 december staat de Amerikaanse band in de Melkweg in Amsterdam. Op de komende tour wordt Herbert vervangen door Jason Richardson van All Shall Perish.

Nieuwe enquête: Wat is de beste song uit 1987?
Geplaatst op 10-11-2018 om 14:22u

Het jaar 1987 kende veel mooie hardrock- en metalreleases. Links en rechts werden thrashgranaten afgevuurd, door bijvoorbeeld Anthrax, Death Angel, Sodom en Testament. Acts als Bathory, Death, Helloween, Napalm Death en Suicidal Tendencies legden de basis voor subgenres als black, death, power, grindcore en crossover. In de hitparade kwamen we hardrockbands tegen als Aerosmith, Def Leppard, Guns N' Roses en Whitesnake. Gitaarhelden als Joe Satriani en de vingervlugge snarenplukkers van Cacophony vestigden nieuwe snelheidsrecords. Als je nu terugkijkt op dat jaar, wat is dan jouw favoriete song uit 1987? Stemmen en reageren kan via de bijgaande link.

Lovebites komt met tweede album
Geplaatst op 10-11-2018 om 14:05u

Japanse meiden die metal spelen, dan denkt men al heel snel aan Babymetal. Vergeet dat maar, want Lovebites speelt onvervalste power metal! Na een deal met Nuclear Blast-sublabel Arising Empire brengen deze dames op 7 december hun tweede album uit getiteld Clockwork Immortality. Dit album komt iets meer dan een jaar na debuutplaat Awaking From Abyss. Aanstaande dinsdag 13 november is de band echter al te zien in Patronaat te Haarlem, samen met Phantom Elite.

Vijftiende studioalbum van Venom
Geplaatst op 10-11-2018 om 09:50u

Een kleine drie jaar na From The Very Depths komt Venom met de opvolger. De nieuwe plaat heet Storm The Gates en is alweer het vijftiende studioalbum van deze legendarische Britse band. Het album, dat op 14 december uitkomt, is volgens bandleider Cronos een demonische mix van oud en nieuw.

Wintermelodei 2018
Geplaatst op 09-11-2018 om 18:00u

De winter staat voor de deur. De dagen worden korter, maar het weer is er nog niet naar. Wie zeker wil zijn van duisternis en ijzige kou moet op 8 december naar Münster. Daar vind in de Sputnikhalle de tweede editie van Wintermelodei plaats met zes bands die meer dan de moeite waard zijn om te gaan zien. Kaarten kosten € 25,00 in de voorverkoop. We geven alvast een preview van wat je kunt verwachten.

Metal Battle inschrijvingen weer geopend
Geplaatst op 09-11-2018 om 08:08u

De inschrijvingen voor de Metal Battle zijn weer geopend. Ook volgend jaar zal in elke provincie weer een voorronde plaatsvinden in januari of februari. In maart volgend de drie halve finales en op 20 april zal in Estrado in Harderwijk de finale gehouden worden. De exacte data staan er als je verder leest. Inschrijven kan voor bands zonder platendeal via www.metalbattle.nl.

Anaal Nathrakh in Rotterdam
Geplaatst op 08-11-2018 om 21:26u

Het is niet heel vaak dat Anaal Nathrakh zijn fans verblijdt met een optreden. Maar gelukkig volgt er een (korte) tour ter viering van het uitstekende nieuwe album A New Kind Of Horror. Het eerste optreden van deze tour op het Europese vasteland vond plaats in Baroeg te Rotterdam. Langzaam druppelden de fans naar binnen op deze koude novemberavond. Hoewel het maandag was, kwamen toch heel wat mensen opdagen voor dit spektakel van muzikaal geweld. Sam was erbij. Je kunt zijn verslag hier lezen

Anaal Nathrakh in Rotterdam

Rammstein in De Kuip is AUSVERKAUFT!
Geplaatst op 08-11-2018 om 12:28u

Nog geen week geleden werd de show van Rammstein in de Rotterdamse Kuip aangekondigd. Vanochtend om 10 uur ging de voorverkoop van start. Dat leidde al snel tot grote problemen op de website van Eventim, want de servers konden de drukte niet goed aan. De mensen die er wel doorheen kwamen, mogen zich gelukkig prijzen, want het concert is nu al uitverkocht!

Rammstein staat op dinsdag 25 juni 2019 in De Kuip in Rotterdam. Wie geen ticket bemachtigd heeft, kan als troost misschien diezelfde dag naar Kiss in de Ziggo Dome in Amsterdam. Daar loopt het minder storm, ondanks dat dit de laatste show van Kiss in de hoofdstad wordt.

Into The Grave blijft in Leeuwarden
Geplaatst op 08-11-2018 om 10:12u

"De kogel is door de kerk ;)" laat metalfestival Into The Grave weten. Na goed overleg met de gemeente is besloten dat Into the Grave op het Oldehoofsterkerkhof in Leeuwarden blijft. Het festivalterrein wordt zelfs uitgebreid met een tweede podium en misschien komt er zelfs een derde dag bij! De camping blijft op De Bult, Rengerspark, op zo’n 10 minuten lopen van het festivalterrein. Gekochte tickets zijn geldig voor alle podia en reeds gekochte combitickets zijn geldig voor alle dagen. Direct na de editie van dit jaar maakte de organisatie al bekend dat we in 2019 op Testament kunnen rekenen. Meer namen volgen binnenkort. Into The Grave vindt volgend jaar plaats op 9, 10 en misschien 11 augustus. Combitickets kosten € 58,50. Alle informatie vind je op www.intothegrave.nl.

Into The Grave blijft in Leeuwarden

Aborted in Leeuwarden
Geplaatst op 07-11-2018 om 21:55u

Aborted bracht onlangs zijn tiende plaat TerrorVision uit en dat brengt de brutaldeathmetalband weer langs de nodige concertzalen voor een promotieronde. Onder de noemer Hell Over Europe zal de groep onder leiding van brulboei Sven De Caluwé Leeuwarden aandoen als eerste show van de tour en daarbij neemt de formatie een zeer sterk voorprogramma mee. Met Cytotoxin, Benighted en het legendarische Cryptopsy is een fantastische avond extreme metal gegarandeerd en dat is ook precies wat de bezoekers voorgeschoteld krijgen. Marcel is erbij en doet verslag. Je kunt het hier lezen!

Aborted in Leeuwarden

Armored Saint in Enschede
Geplaatst op 07-11-2018 om 21:51u

Armored Saint blikt deze dagen terug. De huidige tournee staat in het teken van Symbol Of Salvation uit 1991, volgens veel fans toch het prijsalbum van de Amerikanen. In Enschede trekt de integrale uitvoering van het album alvast een volle (kleine) zaal in de Metropool. Jeroen was erbij. Je kunt zijn verslag hier lezen!

Armored Saint in Enschede