• Sami Kukkohovi (Sentenced) - 50
  • Torsten Röhre (Silent Force) - 48

• K. Angylus (The Angelic Process) - 2008
  • Scott Williams (Soilent Green) - 2004

Rock Goddess - It's More Than Rock And Roll
Label: Bite You To Death Records
Het Britse rocktrio Rock Goddess is in 1977 opgericht door de zusters Julie en Jody Turner. Ze vinden hun roeping al op vrij jonge leeftijden van 9 en 13 jaar. Jody zingt en speelt gitaar, Julie bespeelt de drums en klasgenoot Tracey Lamb wordt erbij gehaald als bassiste. De gezusters Turner zijn de band altijd trouw gebleven, maar Lamb vertrekt vlak na het debuutalbum in 1983. Rock Goddess heeft sindsdien nog met drie andere bassistes gewerkt en trekt soms een tweede gitariste aan.

In 1983 verschijnt het tweede album Hell Hath No Fury. Tot dan toe maakt Rock Goddess vooral rauwe rock met een punkrandje. Het derde album Young And Free laat een gelikter geluid horen. De cd komt in 1987 alleen uit in Frankrijk en het duurt niet lang tot de band uit elkaar valt. Rock Goddess heeft nooit kunnen uitgroeien tot een groot succes. De dames moeten het doen met een cultstatus.

Sinds 2013 bestaat Rock Goddess weer in de originele line-up, dus met de zusjes Turner en bassist Lamb. Ze zijn regelmatig te vinden op het podium en dan vooral in Engeland. Ook werd een nieuw studioalbum aangekondigd die met Unfinished Business zelfs al een titel had. De plannen voor die release zijn echter geschrapt. We moeten het doen met de drie nieuwe nummers op de ep It’s More Than Rock And Roll.

Het gelikte geluid van de laatste release Young And Free is verdwenen. De dames maken weer rauwe rock en maken met het titelnummer duidelijk dat het hun levensstijl is. Zangeres Julie zingt gepassioneerd en overtuigt daarom met haar boodschap. Muzikaal komt het nummer moeizaam op gang, maar het meezingbare refrein red de boel en maakt van It’s More Than Rock And Roll een fijne, maar ietwat langdradig anthem.

Het opvolgende Back Off bevat meer tempo en steekt simpeler in elkaar. Een prima rocker, wat niet gezegd kan worden van het afsluitende We’re All Metal. De tekst staat bol van nietszeggende clichés waar Manowar jaloers op zou zijn. De ep gaat helaas als een nachtkaars uit, waardoor It’s More Than Rock And Roll vooral de geschiedenis in zal gaan als een wisselvallig plaatje, vooral gemaakt voor de echte fans.

1. It's More Than Rock And Roll
2. Back Off
3. We're All Metal