• Nathanaël "Nath" (Anachronia) - 40
  • Ol Drake (Evile) - 40

Pink Cream 69 - Thunderdome
Jaar van release: 2004
Label: SPV / Steamhammer Records
Pink Cream 69 - Thunderdome
Veel mensen denken bij het horen van de bandnaam ‘Pink Cream 69’ onmiddellijk aan foute Duitse standaard powermetal. Wel ik kan u vertellen; Pink Cream 69 klinkt meer Amerikaans dan de gemiddelde Amerikaanse hardrockband van tegenwoordig. Na het vertrek in 1994 van zanger Andi Derris naar Helloween kwam de Engelsman David Readman; en nu zit hij ook al tien jaar bij deze band. In tegenstelling tot de meeste metalbands heeft Pink Cream 69 al vanaf 1987 al een constante line-up met gitarist Alfred Koffler, drummer Kosta Zafiriou en bassist Dennis Ward. Deze laatste is ook een vrij bekend producer geworden.

We krijgen professionele en heel melodieuze hardrock voorgeschoteld. Vanaf het eerste echte nummer ‘Thunderdome’ krijgen we dus gewoon lekkere hardrockrock. Dat titelnummer doet me een beetje denken aan een gelikte AC/DC in combinatie met Van Halen. De muziek klinkt totaal niet Duits en dat is altijd aangenaam. Af en toe krijgen we ook een ballade gepresenteerd zoals het zoetsappige ‘That was yesterday’. We krijgen ook nog een Knack-cover middels ‘My Sharona’.

Een lekker fris album dat van elke pretentie is ontdaan. Een album dat je kan situeren tussen Van halen, The Scorpions en UFO. Het album is ook een puur ‘feel good’ cd’tje geworden. Geen problemen, alles is positief en het leven is een feest. Dat is altijd aangenaam. Ik kom al volledig in de stemming voor komende zomer als ik luister naar dit album. Niet wereldschokkend maar toch ook wel een aanrader. Een groep die al zoveel jaar vol moed verder blijft doen en gewoon oncomplexe hardrock blijft afleveren van een goed niveau, daar heb ik nu eens respect voor.

1. The last stance
2. Thunderdome
3. Gods come together
4. Carnaby road
5. Here I am
6. That was yesterday
7. Shelter
8. Retro lullaby
9. My Sharona
10. As deep as I am
11. Another wrong makes right
12. See your face

Reviewer: Kristof
Toegevoegd: 13 februari 2004

Pink Cream 69 - Thunderdome
Reactie van Een_Metalfan op 14-02-2004 om 05:00u

Wat een bevooroordeelde kutrecensie. Schrijf eens over de cd joh, en niet over je eigen smaak. Jouw afkeur jegens Duitsers kan namelijk niemand boeien.

Pink Cream 69 - Thunderdome
Reactie van Bob op 14-02-2004 om 11:59u

Bij Pink Cream 69 denk ik eigenlijk eerder aan een Village People kloon, maar dat zal wel aan mij liggen. Oja, tis Andi DeRis (één R). Verder prima recensie.

Pink Cream 69 - Thunderdome
Reactie van Kristof op 14-02-2004 om 12:13u

aan die eerste reactie: ik heb totaal geen afkeur voor Duitse powermetal; integendeel, maar veel mensen denken bij het horen van de naam 'Pink cream 69' aan foute slechte Duitse metal, ik wou dit gewoon ff rechtzetten. groeten

Pink Cream 69 - Thunderdome
Reactie van Een_Metalfan op 14-02-2004 om 17:15u

Onzin, je laat in je recensie duidelijk een afkeur ten opzichte van Duitse bands blijken. In dit geval volstrekt onterecht, want van de vier bandleden is er maar één een Duitser (de rest komt uit de VS, de UK en Griekenland). Volgende keer dus graag wat meer inhoudelijk commentaar op de muziek, bijjvoorbeeld, hoe is hij in vergelijking met Electrified en Sonic Dynamite. Goede muziek is goede muziek, ongeacht uit welk land het komt.

Pink Cream 69 - Thunderdome
Reactie van Een_Metalfan op 14-02-2004 om 18:53u

Ik dank jouw voor de kritiek, ik ben blij dat je reageert. Ik heb zelf zo'n 200 Duitse powermetal cd's in mijn collectie staan die ik geregeld draai. Maar omdat ik verschillende mensen vroeg naar het feit of ze deze band kenden en eventueel goed vonden kreeg ik verschillende keren het antwoord: "dat is toch die true metal power metal band uit Duitsland, bah"? Dus daarom wou ik daar op reageren. Ik kan de cd's niet met de vorige vergeljken omdat ik deze gewoon niet ken, het is onmogelijk om alles van elke band te kennen. Ik heb pink cream 69 één keer gezien als voorprogramma van bruce dickinson en ik ken hun debuut goed voor de rest ken ik niets van deze band. Ik kan dus onmogelijk vergelijkingen doen met vorige albums omdat ik die simpelweg niet ken.

Pink Cream 69 - Thunderdome