18-10-2019

ISSA - Sign Of Angels
Jaar van release: 2010
Label: Frontiers Records
ISSA - Sign Of Angels
Frontiers brengt zowaar een debuutalbum uit van een jonge Noorse zangeres, genaamd Isabell Øversveen (26), die zichzelf vroeger de nickname Issa gaf en daarmee onbedoeld een artiestennaam had geschapen. Ze werd via een bevriende muzikant getipt dat Frontiers een zangeres zocht voor een nieuw project, maar al snel hadden ze daar in Italia in de gaten dat hier meer mee te doen was dan een project. En zo kwam er een batterij gevestigde namen op de hoes te staan: Peter Huss op gitaar, Uli Kusch (Masterplan, Helloween) op drums Nobby Noberg op bas en Tim Larsson (Nick Lachey) op keyboards.

Het resultaat mag er zeker zijn! Het eerste nummer Angels Crying is een statement eerste klas; het klinkt geweldig en Issa's stem past er prima bij. Van song nummer twee is tevens een videoclip gemaakt (I'm Alive) en de audioversie schijnt in Scandinavië regelmatig op de radio te worden gedraaid, wat ik me van River Of Love ook heel goed zou kunnen voorstellen.
Qua stijl zou ik zeggen dat haar muziek een kruising is tussen zoete poprock en commerciële hardrock: veel melodie, een lekker vet klinkende slaggitaar en een puike ritmesectie. Issa's stem is er een van een erg zuiver soort, waarnaar het zeer prettig luisteren is.

Ja, en als je dan de cover neemt dan is het net alsof ik een mooiere uitvoering zie van een jonge Doro Pesch. Ik zou haar graag eens horen in een wat hardere hardrockvariant want power heeft deze jongedame zeker. Als Frontiers slim is, gaan we nog meer horen van Isabell. Oh ja, de productie van Ronny Milianowicz (Saint Deamon) is een beetje over the top; hardrock is geen metal en andersom, Ronny.

1. Angels Crying
2. I’m Alive
3. Give Me A Sign