23-09-2018

Prima-Nocte - Aborted Divinity
Jaar van release: 2004
Prima-Nocte - Aborted Divinity
Voor niet iedereen is een artistieke carrière weggelegd. In ieder geval niet voor de hoesontwerper van deze in eigen beheer uitgebrachte CDemo van Prima-Nocte. Men ziet een dame met een opengespleten maag en een duivelse foetus erin, waarvan ook nog het hoofd een halve schedel is. Nou nou. Dit behoort op zijn zachtst gezegd niet tot de mooiste hoesjes die ik onder ogen gekregen heb. Maargoed daar gaat het niet om, het is de muziek die telt.

En muzikaal zit het gelukkig best goed bij Prima-Nocte. De band maakt vrij technische van Deathmetal met een vleugje thrash. Stuk voor stuk kunnen de heren hun instrumenten wel beheersen. Ook de grunt van de zanger klinkt lekker smerig en is ook vrij goed verstaanbaar. Muzikaal rost het allemaal zeker aardig sommige riffs zijn voor een vrij brute deathmetal band zelfs behoorlijk melodieus (Zweeds) te noemen. Door een betere productie zou het geheel wel beter uit de verf kunnen komen. De productie is zeker niet slecht (zeker voor een demo!), alles is helder te horen. Het is echter zo dat het gewoon meer zou moeten knallen waardoor de impact van de plaat veel sterker zou zijn. Vooral op het gebied van de drums zou dit mijns inziens veranderd moeten worden, de blastbeats bijvoorbeeld klinken veel te braaf.

Prima-Nocte is zeker een band met potentieel op Nederlandse bodem. Dit werk barst niet bepaald van originaliteit maar voor een debuut is Aborted Divinity zeker meer dan netjes te noemen. Ik hoop alleen dat het volgende werk een stuk meer blaast en dat ze een fatsoenlijke coverontwerper zoeken. Voor de rest: ga zo door!

1. Spawn of Inbreed
2. Aborted Divinity
3. Savage Massiah