Pitfest
Enquête

Wie is jouw favoriete toetsenist ooit?

Alex Staropoli
Christian 'Flake' Lorenz
Derek Sherinian
Don Airey
Falk Maria Schlegel
Henrik Klingenberg
Janne Wirman
Jens Johansson
Jon Lord
Jon Oliva
Joost van den Broek
Jordan Rudess
Josh Silver
Keith Emerson
Ken Hensley
Kevin Moore
Mambo Kurt
Martijn Westerholt
Michael Pinnella
Øyvind 'Mustis' Mustaparta
Richard Barbieri
Rick Wakeman
Steinar 'Sverd' Johnsen
Tuomas Holopainen
een andere toetsenist, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    27 april:
  • Edenbridge, Deep Sun, Devilsbridge en Epinikion
  • Headless Hunter, Deadspeak, Ancestral Sin, Deafened to Death en Grofvuil
  • Temple Fang
  • Warkings, Hammer King en Victoriu
  • Willemsfest
  • 28 april:
  • Blasphemy, Wrok en Kerberos
  • FemME IX - Female Metal Event
  • Warkings, Hammer King en Victorius
  • 29 april:
  • Coroners, Gravery en Born Infected
  • Hate en Keep Of Kalessin
  • 30 april:
  • Coroners, Gravery en Malignity
  • Kill The Lights
  • 1 mei:
  • Kill The Lights
  • 2 mei:
  • Dool
  • Edward Reekers - The Liberty Project
  • Kill The Lights
  • 3 mei:
  • Edward Reekers - The Liberty Project
  • Lysistrata en Whorses
  • Tusky en Boskat
Kalender
Vandaag jarig:
  • Ace Frehley (Kiss) - 73
  • Juuso Jalasmäki (Sethian) - 51
  • Mårten Hagström (Meshuggah) - 53
  • Mikko Korsbäck (Insania) - 48
  • Per "PerilOz" Karlsson (Unchained) - 42
  • Pierre Garcia (Midwinter) - 40
  • R.B. "Brögi" Broggi (Messiah) - 58
  • Rob Lumbre (Severed Savior)† - 47
  • Sharlee D'Angelo (Arch Enemy) - 51
  • Tara McLeod (Kittie) - 40
  • Tschibu (Gurd) - 53

Vandaag overleden:
  • Jeroen van Donselaar (Beyond The Pale) - 2022
Review

Lividity - Used, Abused And Left For Dead
Jaar van release: 2006
Label: Morbid Records
Lividity - Used, Abused And Left For Dead
Vrouwenlijken, verkrachtingen, martelingen en brute moorden, de wereld van brutal USDM is doorgaans kleurrijk, geurrijk en inventief. Wat “het zwakke geslacht” reeds heeft moeten ondergaan, daar raken we niet over uitgepraat. Vrouwenorganisaties doen er daarom ook goed aan om deze vorm van muzikaal vermaak te mijden of het pest is, ten behoeve van de vrede en rust op onze lieve groene aarde.

Maar ondertussen blijft Lividity de vrouwonvriendelijke kar jaar in, jaar uit, eeuw uit, eeuw in, maar voort trekken. Niet altijd even kwaliteitsvol, want deze hoeders van de Amerikaanse brute death/grind vergeten nog wel eens dat goede muziek niet alleen uit gewelddadige teksten en een paar lompe akkoorden bestaat, maar goed, over smaak valt er niet te twisten, dus daar gaan we ook niet aan beginnen. Maar waar nu wel een begin aan gemaakt kan worden, is het informatieve deel van deze review, want begin dit jaar heeft Lividity ons maar weer eens een verse portie pornohorror toegeworpen.

Used, Abused, And Left For Dead, dat zegt genoeg, evenals de niets verhullende cover van deze muzikale “Reportage”, maar dan door de dader zelf gepresenteerd. Pepijn Bierenbroodspot zit dus even op de bank.
Maar Lividity viert hoogtij. En ik ben ook niet ontevreden, want na een hele reeks zwaar middelmatige tot redelijk slechte platen komt Lividity nu met een album waar op z`n minst over nagedacht lijkt te zijn, in muzikale zin.

Nog steeds hebben we te maken met uitermate zwaar en ontoegankelijk metaal, dat grind-achtige trekken vertoont. Diepgang is overbodig, de muziek vertegenwoordigt nog altijd de verbale kant van het verhaal (en de evaluatie daarvan acht ik na de intro van deze review redelijk overbodig), de samples zijn ook wederom van de partij, dus tot dusver is er niks nieuws gebeurd. Maar wat wel opvalt is dat de productie deze keer behoorlijk is aangedikt en de gespeelde nummers toch een betere structuur hebben dan voorheen. Het massale gebulder maakt langzaam maar zeker plaats voor degelijk gestructureerde nummers die in combinatie met een gezonde lompe sound en een daarop aansluitende afwerking deze keer er best mogen zijn. Een hoogvlieger zal Lividity met de huidige aanpak van ranzige teksten en brute maar inhoudelijk karige muziek nooit worden, maar binnen eigen grenzen boekt de band zowaar vooruitgangen, dus wilt u zich een goede keer vergrijpen aan een aardige BDM-plaat, kunt u Used, Abused And Left For Dead gerust een ferme slinger geven.

“Rip off your arms, then your legs…Lalala…”.

Tracklist:
1. Raped For Rent
2. Gore Epitomite
3. Seven19
4. Deviant Pleasures
5. The Cumming Of The Trilogy (Pussy Lover Pt. 3)
6. Exhibition Of Carnage
7. Used, Abused And Left For Dead
8. Hero Of Dementia
9. No Time For Lube
10. Stench Of Virginity (Sonic Version)
11. The Urge To Splurge
12. Bound In Skin
13. Phallic Beat Down

Score: 70 / 100

Reviewer: Lana
Toegevoegd: 10 november 2006

Lividity - Used, Abused And Left For Dead
Reactie van behemoth666 op 10-11-2006 om 19:01u
Score: 85 / 100

herrlich, krijg em morgen binnen met de post :)

Lividity - Used, Abused And Left For Dead
Reactie van Fetus op 11-11-2006 om 09:35u
Score: 90 / 100

Geweldige schijf man! Maar wat zijn jullie laat... 'Used, Abused And Left For Dead' is volgens mij al sinds maart uit...

Lividity - Used, Abused And Left For Dead
Reactie van Smegmaniak op 11-08-2008 om 17:08u
Score: 80 / 100

best wel in orde ... maar het lijkt me duidelijk dat er betere bandjes rondhollen in de grind/BDM scene ...

Zoeken
    26 april:
  • Accept - Humanoid
  • Acod - Versets Noirs
  • Baron - Beneath The Blazing Abyss
  • Darkness - Blood On Canvas
  • Deicide - Banished By Sin
  • Dolmen Gate - Gateway To Eternity
  • Fluisteraars - Manifestaties Van De Ontworteling
  • 29 april:
  • Kawir - Kydoimos
  • 1 mei:
  • Mons Veneris - Ascent Into Draconian Abyss
  • 3 mei:
  • Ancst - Culture Of Brutality
  • Crawl - Altar Of Disgust
  • Deliria - Phantasm
  • Feuerschwanz - Warriors
  • Mooch - Visions
  • Ossilegium - The Gods Below
  • The Last Element - Act I: Find Me In The Shadows
  • Vesseles - I Am A Demon
  • Wolves Don't Sleep - Fears & Fractures
Kerry King in Muziekcentrum Enschede

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.