26-06-2019

Musket Hawk - Upside Of Sick
Label: Unholy Anarchy Records
Musket Hawk - Upside Of Sick
Soms komt er muziek op je pad waar je gewoon blij van wordt omdat het plezier ervan afspat. Upside Of Sick van Musket Hawk is zo'n schijfje met een mengelmoes van korte tracks waar het naar herrie smachtende hart harder van gaat kloppen. Deze band uit Baltimore laat zich namelijk bestempelen als sludgy grindcore en dit brengen deze Amerikanen met een frisse punkrock-vibe. Dit album wordt uitgebracht op het Amerikaanse Unholy Anarchy Records dat een neusje heeft voor creatieve crossover-bandjes.

Dit album gaat van start met Roidhead Swindler. Deze track begint lekker sludgy om vervolgens over te gaan in vuige, crusty punkrock en mondt uiteindelijk uit in een Blood Ceremony-achtige afsluiter die de haartjes op de arm doen rijzen. Het korte Hexagon is een heerlijke d-beat-track die je zin geeft om lekker om je heen te meppen. Het punkgehalte tijdens deze track werkt in combinatie met de waanzinnige krijsen behoorlijk aanstekelijk. Tijdens Dios Mios sijpelen er wat stonerrockklanken door. Dit nummer doet mij een beetje denken aan Insuiciety. De grunts die te horen zijn, klinken lekker diep en kwaadaardig.

Ik denk dat veel liefhebbers van sludgy metal deze (korte) langspeler wel kunnen waarderen. Het plezier druipt er werkelijk vanaf en de afwisseling tussen snelheid en trage passages klinkt lekker speels. Het doet mij zo nu en dan denken aan het Hollandse Heavy Lord. Dit schijfje sluit af met het zeven minuten lange, logge Uncouth dat mij qua agressie doet denken aan Disrupt met een vleugje Eyehategod.

De fan van ongepolijste crusty, sludgy metal met een punkrock-attitude zal goed uit de voeten kunnen met dit korte, maar krachtige schijfje van deze Amerikanen. Wat deze band aangaat, is het eerder ´Punkrock made my life much better'.

1. Roidhead Swindler
2. Hexagon
3. Dios Mios