• John Evan (Jethro Tull) - 76
  • Nathanaël "Nath" (Anachronia) - 40
  • Ol Drake (Evile) - 40

The Dead Daisies - Live & Louder
Label: Universal Music
The Dead Daisies - Live & Louder
The Dead Daisies is een bont gezelschap dat bestaat uit een stel Amerikaanse hardrockveteranen, aangevoerd en gefinancierd door de Australische zakenman David Lowey. Kosten nog moeite worden gespaard om van de band een instant succes te maken. Voor de Europese tournee van vorig jaar, waarbij zaaltjes werden aangedaan waar ongeveer tweehonderd man in passen, liet men zich heel decadent vervoeren in een privévliegtuig. Een professioneel fotograaf en filmmaker gaat mee om alles vakkundig vast te leggen en via sociale media de wereld in te slingeren, om te laten zien hoe tientallen fans uit hun dak gaan bij hun nieuwe favoriete rock-act.

Gelukkig is het allemaal geen gebakken lucht en heeft The Dead Daisies met drie studioalbums op zak zich op muzikaal gebied prima bewezen. Nu heeft de simpele hardrock niet veel om het lijf, maar het vakmanschap van de muzikanten zorgt ervoor dat er genoeg te genieten valt. De bandleden hebben indrukwekkende bands op hun cv staan. Gitarist Doug Aldrich, drummer Brian Tichy en bassist Marco Mendoza kennen we alle drie van Whitesnake. Mendoza heeft ook gespeeld met Ted Nugent en Thin Lizzy, terwijl Aldrich ervaring heeft opgedaan bij Dio. Frontman John Corabi kreeg vooral naamsbekendheid van zijn korte periode bij Motley Crüe, maar heeft ook gitaar gespeeld voor Ratt.

Al die ervaring zorgt voor een strakke liveshow van The Dead Daisies. De muziek komt dan ook het beste tot zijn recht op het podium. Daarom is het uitbrengen van het nieuwe live-album Live & Louder een uitstekend idee. De opnamen komen van de Europese tournee van vorig jaar en er komen songs voorbij die opgenomen zijn in Londen, Hamburg en Wenen. De kleine zalen zaten goed vol en dat is te horen op het album. De band is daardoor gedreven bezig en de muzikanten laten nauwelijks steken vallen. Alleen Corabi heeft soms moeite om met zijn hese stem de hoge noten te halen.

Het gros van het materiaal komt van het recente studioalbum Make Some Noise, aangevuld met het beste van de eerste twee albums en diverse covers van onder meer The Who (Join Together), The Beatles (Helter Skelter) en Grand Funk Railroad (American Band). De goed uitgebalanceerde setlist maakt dat de studioalbums wat mij betreft per direct overbodig zijn. Liefhebbers van goed uitgevoerde hardrock die nog onbekend zijn met The Dead Daisies, kunnen meteen door naar dit live-document.

1. Long Way To Go
2. Mexico
3. Make Some Noise