16-09-2019

L.A. Guns - Golden Bullets
Jaar van release: 2003
Label: Mausoleum Records
L.A. Guns - Golden Bullets
Het is tijd voor een geschiedenislesje. Los Angeles 1983. Band als Motley Crue en Quiet Rot werden bekend. In het kielzog van die bands werden er bands zoals Ratt en Poison in Hollywood opgericht. Tracii Guns vond die Hollywood sound net iets te gepolijst en mixte die sound van die bands met punk en sleazy rock. De geboorte van L.A. Guns was een feit. In de eerste line-up vonden me Axl Rose nog terug (later oprichter van Guns 'n' Roses waar ook Tracii Guns nog in speelde voor hij werd vervangen door Slash).

Deze verzamelaar bevat de beste songs van de LA Guns’albums. Van het debuut krijgen we onder andere de twee singles ‘One more reason’ en ‘Sex action’. Ruige hardrock met rock and roll invloeden en dat smaakt lekker. In 1989 kwam hun tweede album uit met de obscene titel ‘Cocked and loaded’ waarvan onder andere de hitsingle ‘The ballad of Jayne’ (de grootste hit uit een carrière) op terug te vinden is. Hierna kwamen nog enkele albums die echter geen potten braken. Niet alle nummers zijn de reguliere studioversies want zeven nummers zijn live opgenomen. Die live-opnamen zijn afkomstig van hun oude live album ‘A nite at strip’.’My Michelle’ is een nummer dat afkomstig is van ‘A rock tribute to Guns and roses’ en daar speelt Gilby Clarke van Guns and roses en Randy Castillo van Ozzy osbourne op mee.

Dit verzorgt product bevat een overzichtelijke biografie en bijna 80 minuten muziek. Alles is echter al eens verschenen maar dat mag de pret niet drukken. Niet alle nummers zijn even sterk maar fans van bands als Poison en Guns and Roses kunnen hier zeker wel wat mee. Alle klassiekers van de band staan op dit schijfje. Leuk voor in je 80’s collectie te plaatsen. Maar jammer genoeg hebben niet alle nummers van deze band ‘de tands des tijds’ overleefd maar al bij al een vermakende verzamelaar met lekkere sleazy rock. En ik prefereer de vuige sound van de L.A.Guns nog altijd boven bands als Poison and Ratt. Punten zijn niet van toepassing op deze verzamelaar.

1. Slap in the face
2. Sex action
3. Ritual