23-08-2019

Stan Bush - Dream The Dream
Jaar van release: 2010
Label: Frontiers Records
Stan Bush - Dream The Dream
Stan Bush kun je zien als een soort feelgood-rocker. Tekstueel is hij een echte positiviteitsgoeroe en zijn teksten worden muzikaal doorspekt met lekkere riffs en begeleid door een passende ritmesectie. Zijn laatste cd In This Life dateert alweer van 2007 dus het werd wel tijd voor wat nieuws. Dat vond deze Californische muziekmaker ook, die anderhalf jaar bezig is geweest om dit album gestalte te geven, wederom onder productionele leiding van Holger Fath die tevens de gitaar hanteert.

De eerste drie nummers stellen wat teleur. Geen vuurwerk, zoals op zijn vorige album, maar obligate en (te) vertrouwd klinkende nummers. Two Hearts klinkt als een bijeenraapsel van gejatte bruggetjes die ook nog eens ongelukkig aan elkaar werden geplakt. Pas bij Love Is The Road krijg ik de indruk dat de echte Stan weer is opgestaan met krachtige en overtuigende zang in een pakkende melodielijn. En hoezeer ik ook hoop dat het volgende nummer mij ook ' pakt' , dat gebeurt niet en dus blijft dit mijn favoriete nummer op deze cd. Bijzonder is nog wel Sam's Theme, het titelnummer van de film Transformers: Revenge Of The Fallen.

Nee, met de beste wil van de wereld kan ik dit album geen knaller noemen. Het klinkt alsof ik dit allemaal al wel eens ergens gehoord heb en naar een Amerikaans radiostation aan het luisteren ben dat de hele dag net die minder boeiende nummers draait. Stan schijnt tourplannen te hebben om de release van dit album te ondersteunen maar ik acht het twijfelachtig dat Nederland in die plannen gaat voorkomen.

1. Never Hold Back
2. I'm Still Here
3. Don't Give Up On Love