24-05-2019

Nashville Pussy - From Hell To Texas
Jaar van release: 2009
Label: SPV / Steamhammer Records
Nashville Pussy - From Hell To Texas
Het heeft maar liefst vier jaar geduurd eer de opvolger van Get Some! bij de platenboer te verkrijgen is. We moeten er echter niet te veel achter zoeken dat het wat langer duurde dan normaal. De mannen en vrouwen van Nashville Pussy zijn gewoon druk geweest met touren en hebben in de tussentijd ook ruim gebruik gemaakt om lekker te chillen op de ranch in Texas. Uiteindelijk zal de platenbaas wel aan de deur van de ranch geklopt hebben om te vragen wanneer er nu eens eindelijk aan de slag gegaan wordt om nieuw plaatwerk in elkaar te knutselen. Dat is dus From Hell To Texas geworden.

Een leuke albumcover met de vier bandleden als cowboys en -girls geeft aan dat we een album met westernsfeer kunnen verwachten. Maar ondanks dat we af en toe wat hoefgetrappel en knallende pistolen horen, wordt er voornamelijk toch weer over de gebruikelijke ingrediënten gezongen. Dus de goede dingen in het leven, zoals feesten, dronken worden en het christendom op de hak nemen. Dat wordt meesterlijk gedaan in het relaxte Lazy Jezus. Jezus wordt er namelijk van beschuldigd maar een luie donder te zijn. Hij zit maar wat mensen te prediken dat ze het fout hebben, maar ondertussen is hij te beroerd om zijn echte beroep als timmerman uit te oefenen en die kapotte stoel te repareren.

Muzikaal is er weinig veranderd, want wederom is het rock 'n' roll met wat Motörhead-invloeden en een flinke scheut southern rock. De AC/DC-invloeden zijn wat minder deze keer, want daarvoor is het tempo aan de hoge kant. Maar wat vooral opvalt is dat alles erg spontaan klinkt. De nummers lijken in een paar uur opgenomen te zijn in een live-setting en vervolgens is aan het geluid zo min mogelijk gesleuteld. Dit maakt de plaat erg authentiek klinkend en hierdoor komt het rauwe rockgeluid gemener over dan tevoren! De leden hadden duidelijk plezier bij het inspelen van rockende tracks als Speed Machine, I'm So High en Dead Man Can't Get Drunk. Hierdoor is From Hell To Texas de beste cd van Nashville Pussy geworden.

1. Speed Machine
2. Lazy Jesus
3. Drunk Driving Man