17-08-2019

Psykup - We Love You All
Jaar van release: 2008
Label: Season of Mist
Psykup - We Love You All
Vaak worden de biografieën die bij de verschillende promo’s gevoegd worden geschreven door een overenthousiaste medewerker van de betreffende platenmaatschappij, en getuigen deze van weinig realiteitszin. Het begeleidend schrijven bij We Love You All, het derde album van Psykup, rept over invloeden van Strapping Yound Lad, Primus en Alice in Chains (!) behoorlijk skeptisch over wat zou komen propte ik de cd in de lade en dwaalden mijn gedachten af en probeerde ik diezelfde medewerker voor te stellen terwijl hij de biografie schreef..maar na de eerste paar tonen moet ik toch zowaar toegeven dat meneer de biografieschrijver er niet eens zover naast zit met die genoemde namen.

We Love You All is namelijk een wervelwind van genres en stijlen. In het uur dat We Love You All duurt lijkt het alsof er bands als System of a Down, Strapping Young Lad, Mr. Bungle, Mars Volta, Primus, Dillinger Escape Plan en Alice in Chains zwaar freakend, beukend en chillend voorbij komen zetten, en dat is nog maar een kleine greep van het geheel omdat er ook nog een berg funk, jazz en soundtrack-achtige muziek aan toe wordt gevoegd.

Het is dan ook lastig om Psykup te typeren en soms gaat het wel heel erg van de hak op de tak waarbij men af en toe de structuur (jaja, die is er echt) uit het oog dreigt te verliezen. Zelf lijkt men dat in My Toy My Satan zelf ook te realiseren getuige de tekst "But that’s the fun of it, everybody forgot what it’s all about". Maar ondanks dat kleine kritiekpuntje is dit over het geheel gezien een erg amusant plaatje.

Kortom, Psykup heeft met We Love You All wederom een prima muzikaal product uit Frankrijk op de markt gezet.

Mijn score is trouwens gebaseerd op de promoversie die binnenkwam, de officiële release is namelijk een dubbel-cd met daarop nog eens 6 extra Franstalige nummers, die niet onderdoen voor hetgeen op de promo te vinden is.

1. Color Me Blood Red
2. Birdy
3. My Toy My Satan