18-08-2019

Los Angeles - Los Angeles
Jaar van release: 2007
Label: Frontiers Records
Los Angeles - Los Angeles
Tegenwoordig is het mode om een aantal muzikanten her en der vandaan te slepen, bij elkaar te zetten en met wat overtollig songmateriaal een cd vol te laten spelen. Toegegeven, het zijn niet de minste namen hier; zanger Michele Luppi (Vision Divine) heeft zich omringd met o.a. Tommy Denander (Radioactive) en Gregg Giuffria (House of Lords, Giuffria) die een superklein rolletje heeft maar ja, zijn naam he... Luppi heeft een prestigieuze zangopleiding in LA gedaan, en, het moet gezegd worden, ’s mans stembanden klinken niet verkeerd.

Hij zingt normaal powermetal en kan in dit project zijn AOR-hart luchten. Jammer dat hij dat doet onder leiding van huisproducent Fabrizio Grossi, want Jezus wat klinkt dit matig... Er wordt prima gespeeld hoor, daar niet van, maar als het songmateriaal gemiddeld is, dan heb je een goede producer nodig om nou net dat beetje jus te geven zodat het staat als een huis. Dat laatste doet het dus niet. Overigens zijn het allemaal covers die volgens Luppi “heavier klinken dan het origineel”. Dat zal best maar dat pleit niet voor de originelen (waarvan overigens nergens netjes melding wordt gemaakt, al herken ik Last Chance als een song van Nightranger).

Ik zal maar niet ingaan op de individuele nummers, want zoals gezegd, het ontstijgt de middelmaat niet. Het lijkt me beter voor Frontiers om bands te tekenen die wat nieuws kunnen brengen in de hedendaagse rockwereld want deze schijf eindigt als bierviltje of achtergrondmuziek in een locale kroeg in Los Angeles.

1. I Will Carry You
2. I Must Be Blind
3. Thanks To You