Vomitory - Terrorize Brutalize Sodomize
Jaar van release: 2007
Label: Metal Blade Records
Vomitory - Terrorize Brutalize Sodomize
In 1996 vloeide het bloed al rijkelijk en vormden de daarmee doordrenkte lijken het omhulsel van de tien genadeloze deathmetalnummers waarmee de Zweedse Vomitory plots op de kaart verscheen. Anno 2007 vloeit het bloed opnieuw en bent u weer getuige van een levenloos lichaam die de voorbode is van de muzikale tirannie waarmee Vomitory het jaar inluidt.

Terrorize Brutalize Sodomize is sinds de lijken van Raped In Their Own Blood het zesde album van de Zweedse veteranen en aan de cover (waarop sinds het debuut voor het eerst weer een brute foto getoond wordt) te oordelen valt er weinig genade te behalen. En dat zou na de ietswat tegenvallende Primal Massacre betekenen dat Vomitory weer helemaal terug is aan de top van de Zweedse death.

En ja, met Terrorize Brutalize Sodomize schiet de ster der kots weer in een rap tempo richting de hemelpoorten. Want Vomitory heeft met dit album wederom bewezen nog altijd niet rijp te zijn voor pensioen. Goed, we slaan er niet stijl van achterover, maar de band levert u tien geweldige krakers zoals we van Vomitory gewend zijn. Nummers die een geweldig balans bewaren tussen een knuppelende kracht en aanstekelijke, catchy riffs waarmee Vomitory de aandacht vast weet te houden en de luisteraar punten van herkenning biedt, zonder dat de orkaankracht van de band afneemt. Op March Into Oblivion hoort u Vomitory van de meest ritmische kant, de titelnummer blaast u enkel de nagels van de tenen, Defiled And Inferior is een mengeling van beide en trakteert u aan het eind van de tweede minuut speeltijd op een wervelende Zweedse solo en zo heeft ieder nummer wel een hoogtepunt.

Originaliteit hoeft u verder niet te verwachten want Vomitory toont zich met Terrorize Brutalize Sodomize wel van de voordeligste kant, een progressieve inslag blijft uit (hoewel er degelijk opgemerkt moet worden dat de nieuwe nummers, met name ten opzichte van het vorige album, veel gevarieerder van aard zijn). Dat kan voor sommigen een struikelpunt gaan opleveren, want wie de gehele Vomiory-rits reeds op de planken heeft staan, zal het nieuwe werk wellicht leuke aanvulling vinden maar niet noodzakelijk een verrijking. Buiten dat staat Terrorize Brutalize Sodomize wel degelijk als een huis, dus zet u schrap voor een flinke hap Zweedse terror.

1. Eternal Trail Of Corpses
2. Scavenging The Slaughtered
3. Terrorize Brutalize Sodomize