18-08-2019

Joe Lynn Turner - The Usual Suspects
Jaar van release: 2005
Label: Frontiers Records
Joe Lynn Turner - The Usual Suspects
Joe Lynn Turner is een bezige bij. In zijn carrière (hij bracht voor het eerst een elpee uit in 1979) heeft hij op meer dan vijftig (!!!) albums gezongen. Hij leende zijn stem aan onder andere vijf Rainbow platen, twee Deep Purple cd’s, vier Fandago werkjes, een Malmsteen plaat, enkele TNT schijfjes en aan allerlei projecten. De laatste jaren alleen al maakte hij furore met Kotzev’s Nostradamus, Brazen Abbot, het Hughes Turner project (samenwerking van de twee oude Deep Purple vocalisten) en de soloplaten ‘Slam’ en ‘JLT’. Deze twee laatste hebben er al weer een broertje bij gekregen met dit ‘The Usual Suspects’.

Joe Lynn Turner heeft weeral een goede band rond zich geformeerd waarbij vooral een excellerende Al Pitrelli (ex-Savatage) zich lekker laat gaan. De elf nieuwe nummers zijn een stuk harder dan wat te horen was op zijn vorige solowerkjes en grijpen terug naar zijn Rainbow-en vooral Deep Purple-tijd. Hardere tijdloze nummers als ‘Power Of Love’ en ‘Blood Money’ worden afgewisseld door groovy nummers (bijvoorbeeld ‘Devil’s Door’) en een paar ballades (waarvan ‘Really Loved’ de lekkerste is).

‘The Usual Suspects ‘ herbergt ruim drie kwartier pure hardrock met AOR invloeden van een hoog niveau met uitstekende zang. Mister Turner voegt alweer een topalbum toe aan zijn riante discografie en bewijst dat zijn stem nog steeds staat als een huis. Ook zijn maatje Glenn Hughes bracht deze maand een nieuwe soloplaat genaamd ‘Soul Mover’ uit op hetzelfde label. Sommige oude lullen stellen nooit teleur.

1. Power Of Love
2. Devil's Door
3. Jacknife