• John Evan (Jethro Tull) - 76
  • Nathanaël "Nath" (Anachronia) - 40
  • Ol Drake (Evile) - 40

Perpetratör - Altered Beast
Label: Caverna Abismal Records
Perpetratör - Altered Beast
Perpetratör kwam in 2014 de underground thrashscene binnen met het debuut Thermonuclear Epiphany en is nu net zo sterk terug met de tweede plaat Altered Beast. Vernieuwend is het niet, wat niet vreemd is voor een jonge band met een umlaut op de o en titels als Extreme Barbarity, Terminal Possession en Hellthrasher. Gelukkig is dit zeker geen probleem, aangezien de leden duidelijk weten waar ze mee bezig zijn. De Teutoons klinkende thrash van deze Portugese band doet vooral denken aan Sodom, maar invloeden van bijvoorbeeld Venom, Onslaught en Kreator zijn duidelijk terug te horen.

Altered Beast begint sterk met de opener Altar Of The Skull en het snelle Extreme Barbarity. Het tempo wordt er een beetje uitgehaald bij het iets te lange Fires Of Sacrifice, dat dient als intro van Lethal Manhunt. De plaat walst lekker verder met het catchy A Fleeting Passage Through Hell, het duistere Terminal Possession en Jungle War, dat op een ode aan Sodom lijkt.

Hellthrasher klinkt als een afsluiter en had dat eigenlijk ook moeten zijn. Het daadwerkelijk laatste nummer is Black Sacristy, een cover van Pontus Prophet. Een belangrijk deel van de vocalen in dit nummer wordt onder handen genomen door Flávio Lino. Hij is ook te horen in The Doors Of Perception en Let Sleeping Dogs Lie. Zijn Bruce Dickinson-achtige stijl van zingen past niet bij de muziek van de band en steekt bleek af tegen de ruige stem van zanger Rick Thor. Slecht is dit nummer niet per se, maar het is zeker het zwakste van het album (Fires Of Sacrifice niet meegerekend).

Dit is sterke thrash metal, strak gespeeld, lekker agressief en vooral niet al te moeilijk. De gitaarsolo’s vliegen je om de oren en de drums walsen over je heen. Grote kans dat deze heren het dan ook goed zullen doen op festivals, waar ze goede pits neer zullen zetten. Als Perpetratör zo doorgaat, wordt dit een mooie aanwinst op de Europese thrashscene. Het blijft echter een plaat zonder al te veel poespas, dus ben je blij dat de thrash-revival is doodgebloed, dan gaat deze plaat je niet van gedachten veranderen. Liefhebbers van het genre hebben echter een zeer aardige release in handen.

1. Altar Of The Skull
2. Extreme Barbarity
3. The Doors Of Perception