17-07-2019

Inner Wish - Silent Faces
Jaar van release: 2004
Label: Limb Music Products
Inner Wish - Silent Faces
Een nieuwe cd van het label Limb Music: de meeste liefhebbers van power metal weten dan al wat ze kunnen verwachten. Zo ook met deze Griekse band Inner Wish, die met Silent Faces alweer aan hun derde album toe is. De eerste twee albums, Waiting for the Dawn en Realms of the Night zijn redelijk geruisloos voorbij gegaan en ik vrees dat hetzelfde lot ook Silent Faces te wachten staat. Bij mijn eerste luisterbeurt was ik van plan om het album met de grond gelijk te gaan maken: de tien melodieuze power metalnummers kwamen achterhaald en redelijk saai over. Na enkele luisterbeurten heb ik mijn aanvankelijke scepsis toch enigszins bijgesteld, maar toch klinkt dit album nog altijd te anoniem om écht indruk te maken.

Het openingsnummer Dancer of the Storm behoort tot een van de betere nummers op het album en klinkt vrij overtuigend dankzij de catchy refreinen en mooie gitaarlijnen. Ook Hold Me Tight en Hold On gaan er met hun lekkere refreinen nog wel in als zoete (maar al veel vaker geproefde) koek, maar over het algemeen vind ik de nummers net iets te veel op elkaar lijken. Bovendien kan zanger Alexandropoulos Babis me, ondanks zijn voluptueuze naam, niet gedurende het volledige album boeien; daarvoor zingt hij namelijk iets te monotoon. Vanaf het nummer Dreadful Signs begint mijn aandacht dan ook telkens weer wat te verslappen en krijgt de luisteraar eigenlijk alleen nog maar aardige achtergrondnummers voorgeschoteld.

Al met al levert Inner Wish dus een aardig, maar niet bepaald wereldschokkend album af. Liefhebbers van melodieuze power metal als Mob Rules en wellicht Falconer zullen zich nog wel kunnen amuseren met dit album, maar er zijn genoeg betere releases in dit genre waar de liefhebber zijn geld aan kan uitgeven. Geen slecht album dus, maar gezien de bergen cd's die de laatste jaren op het gebied van power metal uitkomen, zou ik Silent Faces zeker eerst goed beluisteren alvorens tot aanschaf over te gaan.

1. Dancer of the Storm
2. Hold Me Tight
3. If I Could Turn Back Time