23-07-2017

Weapönizer - Lawless Age
Label: 20 Buck Spin
Weapönizer - Lawless Age
"Still no clean guitar parts" staat er op de Facebookpagina van het uit Colorado afkomstige Weapönizer. Het is namelijk zwartgeblakerde thrash wat de klok slaat bij deze Amerikanen. Verwacht geen glad geproduceerde meeneurie-tracks, maar thrash zoals je die kent van de vroegere Kreator, Sodom en Destruction, maar dan in een hogere versnelling.

Het album gaat bijna punky van start met het heerlijke Malefactor. Deze track begint bijzonder catchy voordat deze losbarst in stevige blastbeat. Zompige, lompe thrashriffs worden vanaf de eerste seconde van dit schijfje op de luisteraar afgevuurd en zoals bij elke goede thrashmetalband valt of staat de song met de kracht van eenvoud en die kracht zit op Lawless Age wel goed. De eenvoudige riffs blijven gemakkelijk hangen en worden aangesterkt door strakke drumpartijen en de woeste brullen van bassist en zanger Barbarian.

De blackmetalinvloeden sijpelen maar mondjesmaat door. Zo nu en dan komen er tijdens bijvoorbeeld Hellbound Marduk-achtige blasbeatpassages voorbij om het nummer even een flinke boost te geven. Dit werkt bijzonder prettig en aanstekelijk. Tijdens de titeltrack wordt er voor het eerst echt flink gesoleerd. Het is fijn dat deze heren geen overdaad aan solo's hebben, maar netjes wachten tot het juiste moment op het album om even flink te vlammen. Dit is gewoon een uitstekende thrashmetalschijf die wordt afgesloten met World War II; een cover van English Dogs.

Wie zin heeft in Duitse thrash, gespeeld door Amerikanen met gevoel voor snelheid, kan met Lawless Age zijn hart ophalen. Een leuke ontdekking uit de Amerikaanse metalunderground.

1. Malefactor
2. Hellbound