• José Mario Martínez Arroyo (Mägo De Oz) - 53
  • Tomasz "Orion" Wróblewski (Behemoth) - 44

Terror - Live By The Code
Jaar van release: 2013
Label: Century Media Records
Terror - Live By The Code
Terror wordt vaak in één adem genoemd met bands als Madball, Sick Of It All en Hatebreed en is eigenlijk altijd het leukste kleine broertje geweest van de grote hardcore-bands. Deze band heeft nooit echt de bekendheid genoten die bovenstaande bands wel hebben. En dat is volledig onterecht, zeker getuige de laatste aanwinst in de Terror-discografie, Live By The Code genaamd.

In de elf jaar dat deze band bestaat heb ik ze nog nooit kunnen betrappen op een teleurstellende release en beviel de richting waarin de band stuurde qua geluid me eigenlijk wel. Keepers Of The Faith uit 2010 is zeker één van mijn favorieten, dus ik was erg benieuwd naar de opvolger. En die valt zeker niet tegen! Live By The Code is een hardcore-album zoals het hoort. Luister bijvoorbeeld naar The Good Die Young of Nothing In Your Head en je begrijpt precies wat ik bedoel. Uiteraard is deze plaat ook volgebruld met de hardcore-clichés als eer en saamhorigheid, maar de boodschap komt beter binnen en klinkt minder als een oneliner zonder inhoud; een gevoel dat ik bijvoorbeeld bij Hatebreed tegenwoordig wel heb.

“Potver, deze nummers wil ik live horen” is toch wel de gedachte die voornamelijk overheerst bij het horen van deze plaat en stilzitten is dan ook schier onmogelijk. Zeker als je van die meeschreeuwers als One Blood langs hoort komen. En als dan de productie ook nog super is, dan hebben we het hier over een hardcore-pareltje dat niemand mag missen. Kopen dus…

1. The Most High
2. Not Impressed
3. Cold Truth