• José Mario Martínez Arroyo (Mägo De Oz) - 53
  • Tomasz "Orion" Wróblewski (Behemoth) - 44

Fatal Force - Fatal Force
Jaar van release: 2006
Label: MTM Music
Fatal Force - Fatal Force
We wisten al dat klassieke hardrock zeker wel met zijn tijd mee kan gaan, zoals recentelijk Jorn Lande's "The Duke" al bewees. Nu hebben we met Fatal Force weer een album vol met klassieke hardrock in een modern jasje. De initiatiefnemer is de Deense gitarist Torben Enevoldsen, die ook de basgitaar en keyboards voor zijn rekening neemt. Een zanger werd gevonden in de persoon Mat Levén, tegenwoordig bekend van At Vance én gezegend met een krachtige stem die op deze cd tot zijn uiterste gaat. Daniel Flores (XsavioR & Mind's Eye) zorgt ervoor dat er ook nog drums te horen zijn.

Alles is akelig perfect uitgevoerd. De instrumenten komen allemaal erg tot hun recht door het uitermate scherpe geluid. Je kan horen dat ze de tijd van het mixen tot de allerlaatste seconde hebben opgebruikt. Daardoor zitten de songs vaak op randje van het genre 'metal'. Logge nummers als "Caveman" en "Insanity" zouden niet misstaan op een Black Sabbath-album, ware het niet dat de gezonde dosis melodie ervoor zorgt dat een naam als Masterplan ook niet mag ontbreken in de review. Het geheel is echter keiharde hardrock, vergeet dat niet!

Erg mooi uitgevoerde zanglijnen, lange solo's die niet vervelen, lekkere riffs (ok, niet érg bijzonder)... kortom een plaat waar eigenlijk niks aan ontbreekt. De machtige refreinen maken het debuut van Fatal Force af. Eigenlijk zou je cd al kunnen aanschaffen vanwege het hemelsmooie refrein in de powerballad "Far Away". Kippenvel! Ja, van deze heren moeten we zéker meer horen!

1. Caveman
2. Domino
3. Far Away